SusannahArgentinie.reismee.nl

Weer in nederland

Lieve iedereen,

donderdag 20 juli ben ik teruggekomen naar Nederland en dat was wel weer wennen. De eerste dagen vooral, maar nu is het wel weer fijn dat ik terug ben! Het is een dubbel gevoel in Argentinie miste ik iedereen in Nederland en nu mis ik iedereen in Argentinië!

De laatste paar weken in Argentinie was vooral genieten! Heb veel gedaan met vrienden. Vanaf 29 juni hadden we ook schoolvakantie dus kon ik genoeg dingen doen! Veel naar de stad geweest, iets wezen drinken en uit geweest.


In de laatste week had ik ook mijn afscheidsfeestjes. Die zondag voordat ik vertrok was het afscheidsfeestje met mijn familie, er was heel veel eten! Op de Argentijnse manier, taarten, koekjes, croissantjes, broodjes en pizza. Het was heel gezellig maar toch heel raar om dan afscheid te nemen, want ja wie gaan je nog zien en wanneer. Gelukkig wil iedereen mij wel opzoeken in Nederland!



In de avond lokte mijn vriendin en mijn gastgezin mij naar een huis van een vriendin met het idee daar een film te gaan kijken en wat te eten, toen ik er kwam bleek mijn klas een afscheidsfeestje georganiseerd te hebben! Super lief! Ik wist van niks! En ja hoor hier was natuurlijk ook weer heel veel eten maar ja ik zat al helemaal vol! Ze hadden ook cadeautjes, een fotolijstje met een foto van de hele klas en dulce de leche! Ook hier was het afscheid heel raar! Ik had toen ook niet het gevoel alsog ik in een paar dagen al weg zou gaan! Dat gevoel kwam pas de laatste dag, toen ging ik met een vriendin nog lunchen en wat drinken met Veronica en Alaia, en daarna kwam de moeder van Carlos nog aan met alfajores (Argentijnse koekjes).

Woensdag om 3 uur in de ochtend vertrok de bus van Rosario naar Buenos Aires, ik heb die nacht natuurlijk niet kunnen slapen maar ik had wel een lange reis voor de boeg! Om half 3 stonden we in de koude nacht afscheid van alle families te nemen! Dat was niet niks! Ik ging met alle studenten van afs die in de regio Rosario zitten terug naar Buenos Aires. Het was 4 uur rijden en in de bus hebben we gehuild, gepraat maar ook gelachen met elkaar, slapen lukte niet. We kwamen om 7,30 op het station in Buenos Aires waar we naar de vipruimte moesten lopen en daar zouden de mensen van afs op ons wachten, eenmaal aangekomen moesten we daar wachten op een bus die naar het vliegveld ging, in die vipruimte zaten al andere afs’ers. Om 9 uur konden we eindelijk met de bus naar het vliegveld. Op het vliegveld moesten we wachten op onze vlucht. In had mijn vlucht om 17 dus moest om 13.30 weg vanaf het punt waar alle afs stonden te wachten. Ik was samen met studenten van nog een paar andere landen de eerste groep die ging inchecken. Daar moest ik dan afscheid nemen van mijn vrienden….

Toen ging ik inchecken met de andere Nederlandse studenten, in totaal 6, ook was er een jonge uit Finland die met ons vloog naar Parijs waar mee ik bevriend ben. Best weer gek om Nederlands de kunnen praten! Van Buenos Aires naar Parijs en vanaf Parijs naar Amsterdam. We kwamen om 14 uur aan in Amsterdam en dat is best raar, dan kom je door die poortjes en dan zie je je familie weer! Heel raar maar wel fijn!

En nu was dan echt mijn jaar voorbij! Ik moet wel zeggen dat ik veel heb geleerd! Ik heb ook heel veel vrienden gemaakt en natuurlijk een tweede familie! Nu maar hopen dat we elkaar snel weer kunnen zien!


En nu nog even genieten van de vakantie en dan eind Augustus naar Breda, op naar de volgende stap!

Reacties

Reacties

Petra

Hoi Susannah, Wat fijn dat je weer thuis bent. Ik snap dat het dubbel voor je voelt en ook weer wennen is thuis in deze 'rustige' omgeving. Aan je verhalen kunnen we opmaken dat je een hele leuke tijd hebt gehad.
Geniet van je familie en nu tijdens jullie vakantie. Groetjes, Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!