SusannahArgentinie.reismee.nl

Rio Parana, op televisie en meer

Hola a todos!

De eerste 2 maanden zijn alweer even voorbij, toch lijkt het alsof ik er 2 weken ben. Het werd ook weer eens tijd voor een update. Het leven is nu een beetje zijn eigen gangetje aan het gaan. Met mijn Spaans gaat het nu een stuk beter, maar toch blijft het moeilijk.

We gaan even terug naar dinsdag 11 oktober. Na weer een lang weekend waren er die dag op school allemaal activiteiten te doen. Zo kon je een sport kiezen of een andere activiteit met scheikunde of natuurkunde bijvoorbeeld. Ik koos voor hockey samen met 3 andere vriendinnen. Iedereen moest gewoon om 7,30 op school komen maar de meeste activiteiten begonnen later. Hockey begon 10,30 en vervolgens speelden we maar 40 minuten, maar we moesten wel tot 15 uur op school blijven. Je moest jezelf maar een beetje vermaken.Maar het was gelukkig wel gezellig met iedereen!

Die donderdag en vrijdag was er weer een staking. Dus die week hadden we alleen op woensdag gewoon les. Ik heb niet heel veel gedaan, we zijn in de laatste weken van school dus iedereen is hard aan het leren voor de laatste toetsen. Ik moet van school ook toetsen maken dus ik moet ook aan de bak. Ik heb met Veronica afgesproken om Spaanse literatuur, geschiedenis, aardrijkskunde en wiskunde te doen. Alles op deze school is op universitair niveau dus scheikunde of natuurkunde is aardig moeilijk omdat ik dat in Nederland niet meer had. Wiskunde is al moeilijk zat hier.

Verder was het zondag 16 oktober moederdag hier. Daarom gingen we zaterdagavond eten bij de broer van Carlos, samen met de hele familie. En om 12 uur kreeg oma een cadeautje van ons allemaal.

Die week daarna was aardig normaal, geen staking dit keer alleen wel veel lesuitval. Op hockey begon er die week ook een nieuw meisje, ook een exchange student uit Antwerpen, dus kan ik Nederlands praten, best gek om dan geen engels of Spaans te hoeven praten. Ik moet zeggen dat mijn Nederlands aardig weg gezakt is door al het engels en Spaans.

Zaterdag de 22 ste ben ik met afs naar het park geweest. En die avond had ik een verjaardagsfeestje van de zus van Oliver, exchange student uit Finland. Ze werd 18 en ze nodigde alle andere exchange studenten en hun broers en zussen uit.

Die zondag ochtend moest ik weer vroeg opstaan omdat Alaia de finale speelde met hockey. Ze wonnen met 3-0 dus ze werden kampioen. En dat werd natuurlijk gevierd! Ook weer met schuim. Ze speelden op een andere lokatie dus daarna gingen ze met zijn alle in een busje naar onze club en alle ouders reden er toeterend achteraan. Ook zwaaide ze met hun shirtjes uit het raam, was heel grappig om te zien.

Daarna ging ik meteen door naar vrienden. Het was heel warm dus we gingen met vriendinnen naar het eiland. De rivier Parana is heel breed en aan de andere kant heb je allemaal splitsingen en daartussen heb je allemaal eilandjes waar huizen staan. Een vriendin heeft daar een huisje en daar gingen we ook naartoe. We gingen er heen met de boot. toen we daar waren hebben we in de zon gelegen, hamburgers gegeten, gekanood en een beetje gezwommen, op mijn hoofd was ik wel een beetje verbrand. Het water ziet er niet heel schoon uit omdat de bodem vol klei zit maar de temperatuur was lekker.

Donderdag de 27 ste en vrijdag de 28 ste hadden we weer een staking. Donderdag ochtend hadden we een interview met afs. Het kwam live op televisie bij een best beroemd ochtend programma in Rosario. Het ging over exchange studenten in Rosario. Daarna zijn we wat gaan drinken met zijn alle en er kwam zelfs een man naar ons toen die ons herkende hahaha. Daarna ben ik naar de club gegaan om te hockeyen. Mijn trainer en een paar andere meiden hadden me ook gezien die ochtend. En in de avond gingen we uit eten bij rock& fellers. We hebben heerlijk gegeten, het lijkt heel erg op het hard rock cafe.

Zaterdag ben ik ochtends gaan ontbijten met mijn vrijwilliger. En in de middag ben ik naar de club geweest om de wedstrijd van Alaia te kijken en die van een vriendin. In de avond ben ik naar fiesta cerveza geweest. Een straat met heel veel cafeetjes en restaurantjes was afgezet, en er was overal live muziek . Ik was samen met Veronica en een van haar zussen, Oliver en zijn zussen en rachel, ook een Italiaanse exchange student geweest. We gingen samen wat eten in een leuk restaurant en daarna hebben we over die straat gelopen.

Net heb ik een stukje gefiets. Op zondag tussen 7 en 12,30 sluiten ze namelijk de weg langs de rivier en nog een andere brede weg in de stad voor autos. Veel mensen gaan dan fietsen, hardlopen, wandelen, skyleren noem maar op. Langs de rivier staan ook allemaal kraampjes waar je kan eten en er is ook een marktje.

Nou dat was het weer voor deze keer!

Liefs Suus

Reacties

Reacties

Desiree

Hoe bizar het schoolleven in Argentinië is!
Weet je al wat je met de zomervakantie gaat doen??
Het was weer een mooi verhaal, kan niet wachten op de volgende!

xxxx Mama

Guus Koster

Weer mooi verhaal Susannah. Wel gek dat je zoveel uitval hebt op school met al die stakingen. Leuke foto's

Peter Köster

Rubia de hola,
Leuk verhaal weer, fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
Ik lees hierin dat je je erg snel in een andere omgeving en zelfs in een andere cultuur kunt aanpassen en nog lol kunt hebben ook. Petje af hoor!!
Geniet van de ervaring, dit is iets wat niemand je afneemt en je je hele leven lang op terug kunt kijken.
Oh ja, als je in de Paraño zwemt kijk uit voor de Palometa ;-)
Veel plezier nog en tot volgend jaar!
Groetjes uit Doetinchem.

Anke

Wat een leuke tijd daar en ook aan de foto's te zien heb je het goed naar je zin. Leuk ook die tv uitzending. Geniet ervan en ook van dat heerlijke weer. Beetje jaloers nu het hier toch echt herfst wordt; groeten van ons uit Loenen

Bezorgde moeder

@peter, wat doet die palometa dan .....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!