SusannahArgentinie.reismee.nl

Buenos Aires

Hola chicos!

Times flies when you are having fun

Wink
.

Ik ben alleen wel de hele tijd verkouden door het weer. Elke dag is het weer anders, dan is het weer 2 dagen 25 plus en de dag daarna is het 15 graden met regen. Ik hoop dat het snel alleen maar mooi weer wordt.

Dinsdag 27 oktober hadden we weer eens staking. Ik heb een rondje door de stad gelopen samen met een andere student van Afs. 29 oktober had ik een toets, voor het vak elektrotechniek, het waren 100 meerkeuze vragen en 1 oefening. Toen ik dat zag was ik blij want dan kan ik een beetje gokken , maar helaas als je een vraag fout had ging er 0.8 van de punten af. Toen we de toetsen terug kregen bleek ook dat de leraar me geen cijfer had gegeven.

Tongue Out

Met hockey gaat alles goed, ik heb nog steeds elke dinsdag en donderdag avond hockey training. Ook heb ik nu elke woensdag Spaanse les bij de moeder van Oliver (een Finse exchange student) dus nu krijgen we samen Spaanse les, hij spreekt alleen al wel meer Spaans dan mij.

Die zaterdag heb ik in de ochtend weer een appeltaart gebakken omdat we zondag een Afs oriƫntatie hadden en ik moest een Nederlands dessert meenemen. Daarna ben ik met Alaia naar een hockey wedstrijd wezen kijken. Als ze deze wedstrijd wonnen zouden ze kampioenen worden dit seizoen. Het werd uiteindelijk 6-1 dus ze waren kampioen en dat werd gevierd met schuim.

Daarna ben ik met Afs studenten naar het park geweest. En in de avond was er op mijn school een soort concert, polirock. Er waren leerlingen van school die met hun bandje optraden. Ook een vriendin van mij moest optreden samen met 4 andere van het 4de jaar, ze waren heel goed en het was heel gezellig. Daarna gingen we met een paar naar de McDonaldā€™s, we aten het op bij een vriendin omdat het in de McDonaldā€™s te druk was, gelukkig woonde ze dichtbij.

Zondag moest ik heel vroeg opstaan, al om 6,45 omdat ik om 7,45 bij het busstation moest zijn. Ik ging samen met de vrijwilligers en Paulo ( Italiaanse exchange student) en zijn broer omdat onze ouders niet meegingen naar de oriƫntatie. We hadden de oriƫntatie in Funez. Rond 8,45 kwamen we aan en rond 9,30 kwamen de andere studenten en sommige famillies. Wij spraken over onze eerste maand hier, over verschillen en gelijkheden, over de Argentijnse cultuur, en heel veel andere dingen. de ouderes en gast broers en zussen kregen ook allemaal informatie. Daarna gingen we lunchen, iedereen had eten meegenomen en ook had iedereen een eigen dessert meegenomen van hun eigenland. Na de lunch deden we nog wat spelletjes, zoals truco, een Argentijns kaartspel.

Maandag avond gingen we bij een vriendin hamburgers eten met bijna de hele klas. Dinsdag was er namelijk weer een staking. Ik heb volgens mij bijna elke week wel een staking gehad. typische Argentiniƫ... Ik ben daarna bij Josephine blijven slapen.

Woensdag en donderdag hadden we weer gewoon school. Donderdag hadden we wel 3 uur een tussenuur dus gingen we naar een victoria, zij woont heel dichtbij. zij gingen leren voor de toets en daarna gingen we empanadas eten. Vrijdag en maandag waren we vrij dus we hadden een lekker lang weekend.

Zaterdag zijn we daarom ook naar Buenos Aires geweest! Wat een mooie stad zeg! Zaterdag ochtend gingen we met de auto richting Buenos Aires. Het was ongeveer 3 uur rijden. Rond 12 kwamen we aan in ons hotel. Eerst zijn we naar Plaza de mayo, de cathedraal en casa rosada geweest. Ook hebben we over de Florida gelopen, dat is de winkelstraat van Buenos Aires. Toen zijn we naar het centro cultural kirchner geweest. Een gebouw met een bioscoop, kunst en muziek. Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar de Boca gegaan. La boca is dan wel een armere wijk maar de sfeer is super. Er zijn allemaal kraampjes en cafeetjes en er was ook veel tango te zien. Alle huizen hadden ook allemaal verschillende kleuren, hierdoor was het heel vrolijk. Toen zijn we naar de haven geweest, puerta medera, een hele andere kant van Buenos Aires, van arm naar rijk. Rondom de haven staan allemaal hele mooie moderne flats en allemaal boten in de haven. Daarna ben ik met Veronica nog even naar een winkelcentrum geweest dicht bij het hotel. Toen we terug kwamen hebben we lekker Argentijns gegeten, groenten en een stuk vlees van de bbq.

Zondag hebben we eerst ontbeten aan 9 de julio, de breedste straat van de wereld. Toen zijn de obelisk geweest. Om 12,45 gingen we naar theater Calon voor een rondleiding. Toen hebben we de auto weer gepakt om naar de wijk Palermo te gaan. Dit is ook weer een heel rijk deel van de stad en dit is goed te vergelijken met Parijs. Er was hier ook een enorm groot park met allemaal sportclubs. Daar hebben we ook wat geluncht. Daarna zijn we naar een ander deel van de stad gereden, een beetje uit de stad. Ook weer een mooi stukje, met mooie huizen en veel eettentjes. Hier hebben we nog een ijsje gegeten. Rond half 6 reden we weer terug naar Rosario en rond 8 uur waren we weer thuis. ik zal een paar fotos hier toevoegen en derest onder het kopje fotos hierboven.

Buenos Aires is een hele mooie stad. Je kan inderdaad wel van een groot deel zeggen dat het het Parijs van Latijns Amerika is. Het is een rijke stad, alleen heb je ook het armere delen, maar dat is Argentiniƫ, het verschil tussen arm en rijk is gewoon heel erg groot.

Zondag had ik ook nog een verjaardagsfeestje van Josephine. Ik verbaas me nog steeds over de schoenen die de meiden dragen als ze uitgaag. ze dragen plateau schoenen, maar dan geen hak of iets alleen een hoge plateau. En op school lopen ze met crocs als het warm is omdat ze dan geen sokken aan hoevenā€¦..

Nou dat was het weer voor deze keer!

Liefs Susannah

Reacties

Reacties

Daphne

Hoi Suus wat leuk om je verhalen te lezen!
En t zijn nog al hele verhalen!
Knap!
Zo te zien vermaak jij je prima!
Staken doen ze veel daar zie ik,dat kennen wij hier niet.
Bijna vakantie hoorde ik vh weekend!
We kijken weer uit naar je volgend verhaal!
Heel veel plezier nog daar,geniet vh mooi weer.
Hier is t kouder aan t worden,brrr
Groetjes van ons 4

Annet

Hey Suus
Wat maak jij veel mee. En wat heb je al veel gezien ook. Geweldig. Het leven is hier maar saai als ik jouw verhalen lees. Ik vind het erg leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Geniet van je avonturen. Liefs Gerard en mij.

Petra

Hoi Susannah, wat leuk om je verhalen te lezen. Door de foto's krijgen we ook een idee hoe mooi het daar is.
Veel plezier en succes daar! Geniet van je vakantie als het zover is.
Hartelijke groeten, Petra

Oma

Het is bij jou een groot feest!!!! Geniet er maar van!
Je bent al 2 maanden weg de tijd vliegt.
Succes met dat moeilijke Spaans je leert het wel.
Wij zien je volgende verhaal weer met plezier tegemoet.
Oma en op

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!