SusannahArgentinie.reismee.nl

De reis en dag 1

Hallo allemaal!

Donderdag 18 augsutus was het dan zover ik vloog eindelijk naar Argentinie. Om half 4 vertrokken we van huis naar schiphol, best vreemd om afscheid te nemen van alles voor 11 maanden. Toch realiseerde ik me niet dat ik voor 11 maanden weg zou gaan, ik had echt het gevoel dat ik op vakantie ging voor een paar weken. Rond 7 uur moesten we afscheid nemen van iedereen om door de douane te gaan. Daar gingen we dan met zijn 7e op naar Argentinie. Eerst 45 minuten naar Parijs daar hadden we ongeveer een uur om over te stappen naar het vliegtuig naar Buenos aires. De vlucht was lang, 13 uur en 20 minuten, maar alles is goed gegaan.

Toen we aangekomen waren in Buenos aires, om half 9, moest ik wachten tot 12 uur om dan met de bus van het vliegveld naar een groot busstation te gaan. Daar moesten we wachten tot 15 uur om vervolgens nog eens een busrit van 4 uur te maken. Ik zat in de bus met 6 andere afs'ers die ook naar Rosario gaan. Toen we bijna aankwamen in Rosario gingen we met zijn alle oefenen wat we gingen zeggen tegen onze gastgezinnen, hola! como estan ustedes? Maar toen ik voor mijn gastgezin stond om half 8 was ik het al weer vergeten.... Het gastgezin was heel erg enthousiast en blij dat ik er was. Ze wonen in een mooi appartement met een heel mooi uitzicht op de rivier.

Alaia was begin augustus jarig en omdat ik hierheen kwam hebben ze op zaterdag een feest georganieseerd. Ik heb meteen de hele famillie ontmoet en argentijns gegeten, was heel gezellig. Toch was het wel moeilijk om iedereen te begrijpen, iedereen praat zo snel spaans hier, maar gelukkig waren er genoeg mensen die een beetje Engels konden.

Maandag begin ik al op school, dat wordt heel erg spannend. Gelukkig ken ik al wat mensen de neef van alaia en een belgische jongen van afs gaan naar dezelfde school als mij.

Tot snel,

Liefs Susannah

Reacties

Reacties

hilde

Wat gaaf allemaal!! Ben benieuwt hoe je eerste schooldagen gegaan zijn!! Dikke kus van mij!!

Mevrouw Vranken

Hoi Sasannah,

Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat!! Heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes, mevrouw Vranken

Mevr.Tempelman-Boogaard

Hoi Susannah,
Wat gaaf dat wij, jouw-oud-docenten, jou ook kunnen volgen via jouw blog. En wat een stoere onderneming! Ik wens je heel veel plezier en succes en hoop voor je dat je snel ook een aardig woordje mee kan praten daar!
Hartelijke groet, Anja Tbd

Oma

Ha Linda chica

Que t'al? Heb gehoord dat je lange dagen maakt op school.kun je al en beetje wijs worden van die stortvloed aan Spaans ? Hoe heet appeltaart op z'n Spaans? Ik heb een kaart voor je op de bus gedaan en ben benieuwd hoe lang die onderweg is. Hoe je taai !
Muchas besos Oma

Riet en Henk

Hallo Susannah,
Fijn te zien dat de reis goed verlopen is en dat je een leuke ontvangst kreeg van de familie.
Deze week ook al naar school geweest? Makkie toch.
Wensen je succes en veel plezier.
Liefs
Riet en Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!