SusannahArgentinie.reismee.nl

Cordoba en eindkamp AFS

Hola lieve iedereen,

Daar ben ik weer, en vandaag is de laatste maand alweer begonnen!

Het weekend van 20 mei ben ik met Indah (Indonesië) en Veronica (Italië) naar Cordoba geweest. Ik verbleef bij Sophie en haar familie. Sophie is ook een uitwisselingsstudent uit Nederland, Ik ken haar door het kamp dat we in Nederland hebben gehad en we zijn ook samen naar Argentinië gereisd. Ik had met Sophie contact zodat Veronica en Indah ook een slaapplaats zouden kunnen krijgen. Met AFS mogen we namelijk niet als studenten naar een hotel ofzo, of er moet iemand van AFS mee. Uiteindelijk sliep Veronica bij een vrijwilliger van AFS en haar familie. Indah sliep bij een andere vrijwilliger van AFS.

We gingen donderdag vroeg weg want Cordoba is z’n 4 uur rijden. We kwamen rond 10.30 aan, en konden we nog lekker genieten van de dag. Toen we aankwamen in Cordoba hebben we heel even gewacht op de vrijwilliger waar Veronica zou slapen, Carola. Met haar hebben we door de stad gelopen. Toen hebben we het plein San Martin gezien en de grote basiliek, het meest toeristisch van Cordoba, het oude deel van de stad. Cordoba is iets groter dan Rosario maar veel historische en het ligt in het begin van de Andes dus bergen zijn er ook. Ik vond zelf Cordoba heel mooi, mooier dan Rosario.

Na het de oude stad gezien te hebben zijn we naar het huis van Carola geweest want er kwam regen aan, en niet zomaar regen, hagel zo groot als eieren zo ongeveer, maar gelukkig waren we binnen. Daar hebben we wafels gemaakt. Daarna kwam Sophie en haar gast zus mij ophalen en zijn we naar haar huis gegaan. Sophie heeft een gast zus van 17 die naar Italië is geweest als uitwisseling en nu ook vrijwilliger is, en een zusje van 7.

Vrijdag ben ik met Sophie, Veronica en Indah naar Carlos Paz geweest. Een dorpje 40 minuten van Cordoba. Carloz pas ligt iets meet in de bergen en heeft een mooi meer, het lijkt een beetje op de Alphen. Het was heel gezellig en een leuk plaatsje! Die avond zijn we naar een buurt geweest met allemaal leuke hippe eettentjes, hier hebben we lekker gegeten. Ook kwam er een ander meisje van AFS mee uit Italië en een meisje uit nieuw zeeland.

Zaterdag zijn we na de lunch naar een marktje geweest met zijn alle, en zijn we naar een groot park geweest. Daarna zijn we met zijn alle naar het huis van Sophie gegaan en hebben we sushi besteld.

En zondag gingen we weer met de bus terug naar Rosario, dat duurde bijna 6 uur omdat de airco kapot was en dat moest gemaakt worden dus stonden we een uur stil bij het busstation…. Maar we zijn goed teruggekomen en we hebben een heel leuk weekend gehad!!

Het weekend van 3 juni hadden we het eindkamp van AFS. We moesten om 7.50 bij de bushalte zijn dus Veronica sliep bij mij want zij woont ver van het centrum. We gingen met de bus naar Carcaraña, een dorpje een uurtje hier vandaag, naar een camping. We hadden gelukkig wel bedden want het was KOUD! Maar gelukkig was het wel heel gezellig! We waren met ongeveer 25 want iedereen die in augustus op uitwisseling gaan waren er ook. We hadden veel oriëntatie waar we steeds verdeeld werden in “het eindkamp”, “midkamp” en de groep die gaat. Wij hebben gepraat over hoe het gaat zijn als we weer terugkomen en hoe de laatste weken zullen zijn, en hoe de uitwisseling was. We hadden tussendoor ook vrijetijd en hebben we tortas fritas gemaakt, mate gedronken en truco gespeeld. Zondag gingen we rond 3 uur weer terug, maar we hadden de bus gemist…. Stonden we daar bij de bushalte, koud en vermoeid. Maar uiteindelijk zijn we goed aangekomen! Het was heel gezellig alleen ben ik daarna wel ziek geworden… 3 dagen niet naar school geweest. Keelpijn, koorts en erg verkouden, en ik was niet de enigste die ziek was geworden…. Maar gelukkig ben ik er nu weer helemaal boven op.


hier nog een foto van een verjaardag die ik had van een vriendin van school

Met klasgenoten iets drinken

met indah en veronica naar het park


Voor de rest hadden we vorige week de eerste week gehad zonder stakingen… Maar deze week hadden we er al weer 2, woensdag en donderdag. Ja het houdt niet op hier. Maar het gaat goed op school! Ik begrijp aardig en doe mee met toetsen en presentaties.

Ook koelt het hier nu ook aardig af, en op school hebben we geen gas omdat dat gevaarlijk is dus we zitten bijna altijd met de jas aan in de klas, ja niet heel comfortabel maar het went wel! De dagen zijn nu ook best kort, want rond 7,30 gaat de zon op en rond 18,30 gaat die alweer onder, ja hier wordt het nu winter.

30 juni ga ik een Spaans examen doen bij de universiteit waar ik ook Spaanse les heb voor een certificaat. Ben nu hard aan het oefenen met mijn lerares!

Ook gaat Messi hier 30 juni trouwen, eerst zou het in de kerk zijn hier heel dichtbij maar het is nu weer verplaatst naar een andere plek, ze doen er wel een beetje geheimzinnig over. Ben benieuwd hoe het in Rosario gaat zijn 30 juni!

Ik ben ook ondertussen druk aan het zoeken naar een kamer in Breda! Want in September begin ik met international hotelmanagement op het NHTV.


Nou dat was het weer voor deze keer!

Tot de volgende keer.

Susannah


Reacties

Reacties

Annet

Hey Susannah,

Annet

Hey Susannah, Fijn weer van je te horen. Vanmiddag bij Maarten zei Desiree al dat er een verhaal aan komt. Je laatste maand al en van wat ik uit je verhaal begrijp ben je al een beetje aan het afscheid nemen. Als je thuis komt is het hartje zomer. Heerlijk voor jou
om de winter daar achter je te laten.
Ook deze keer weer veel uitjes en feesten. Dat s natuurlijk hardstikke leuk maar je zult het vast heel fijn vinden dat het bijna tijd is naar huis te gaan en daar weer je gewone leven op te pakken. Hoewel Breda is weer een nieuwe uitdaging. Maar als je je zo goed kunt redden in een land als Argentinie komt dat ook helemaal goed. Susannah nog een hele mooie laatste maand daar en wie weet tot snel in Eerbeek.
Annet, ook veel groetjes van Gerard.

Oma

Goedemorgen. Suus
Je blog gelezen ik wist natuurlijk al het een en ander maar ik had nog niet alle foto's gezien. Ja meisje het schiet op en ik hoop voor jou dat het weer zo mooi is als nu,als je terug bent. Met je jas aan in de klas is niet ideaal.
Die 11 maanden zijn omgevlogen en voor jou is het een geweldige ervaring geweest. Ik hoop dat je examen Spaans goed verloopt.
Hasta luego y un beso muy grande. Vos abuela xxxxxxx

Desiree

Hola lieve Suus,

Nog maar een paar weken en dan ben je thuis............ ik kan niet wachten ;-)
Geniet van je laatste maand, snuif de cultuur op doe veel met je vrienden want je gaat ze echt missen!
Liefs je moeder

Debby

Hee Suus!

Wat een leuke fotos weer! Nog een maandje en dan ben je alweer thuis.. wat gaat dat snel zeg.. Geniet nog van alles wat je daar mee maakt, want voor je het weet zit je al in Breda! Ik kan niet wachten om je weer te zien en al je verhalen te horen. Tot snel lieve Suus!

Liefs Deb

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!