SusannahArgentinie.reismee.nl

School is weer begonnen!

Hallo iedereen,

Het werd weer eens tijd voor een nieuwe blogpost!

Vorige week donderdag is voor mij school ook weer begonnen. Best raar naar 3,5 maand geen school meer te hebben gehad. Ik zit nu in het 5de en ik heb helaas geen fijn rooster... Ik moet elke dag tot 6 uur naar school, en 3 dagen begin ik ook om 7.30, dus dat zijn aardig lange dagen. Op die 2 dagen dat ik later begin volg ik in de ochtend Spaanse les bij op de universiteit waar ik in juni ook een examen kan doen waardoor ik een certificaat kan krijgen. Ik wil als ik terug ben namelijk vloeiend Spaans kunnen praten.

Na school probeer ik ook nog te sporten, dus het zijn drukke en lange dagen. Hockey kan ik helaas niet meer doen omdat de training van 4 tot 6 is en ik heb tot 6 uur school dus dat is wel jammer. Maar als er een staking is ga ik wel naar training. Er zijn namelijk heel veel stakingen. Ik ben net een week begonnen met school en heb al 2 dagen stakingen gehad, woensdag en donderdag. Deze week hebben we er ook 2, dinsdag en woensdag. Aan de ene kant is het wel fijn al die dagen vrij, maar er komen toch een keer toetsen aan en zonder les is dat toch best moeilijk.

Ook is het wat minder warm deze weken, het is hier nu elke dag z'n 25 graden met een blauwe lucht en een zonnetje. Wel toevallig, toen school begon werd het wat koeler. Is wel fijn want op school moet je een lange broek aan en met 35 graden in een klaslokaal zitten met een lange broek is ook niet heel fijn.

De lessen kan ik nu ook beter volgen op school. Het blijft moeilijk omdat het een technische school is met veel technische vakken maar ik heb ook vakken zoals, filosofie, natuurkunde, wiskunde en economie die ik wel aardig kan volgen. De andere vakken probeer ik ook te volgen maar het zijn hele specifieke vakken zoals; elektrische aandrijvingen, thermische installaties, circuits en infrastructuur.


De laatste weken van de vakantie heb ik nog genoten van het warme weer bij het zwembad. Verder ben ik ook vaak naar het centrum geweest om wat te doen met vriendinnen.

In Rosario is heel veel te doen in de zomer. Er is heel veel natuur je hebt heel veel parken, je hebt de rivier en het strand. Ook waren er veel activiteiten georganiseerd door de gemeente van Rosario. Je hebt in het weekend marktjes en bandjes die optreden in het park langs de rivier. Er zijn ook heel veel leuke barretjes en restaurantjes. Dat is dus wel een groot voordeel van het wonen in z'n grote stad.


Hier ging ik bijvoorbeeld met Lore, uit Belgie, uiteten.

Hier waren we truco aan het spelen met Veronica, Indah en de zus van indah. Truco is een typische Argentijns kaartspel dat hier heel veel gespeeld wordt.

Dit is de "winkelstraat" van Rosario, Cordoba.


Hier ging ik lekker lunchen met Indah.

Hier gingen we bij de mac eten met Veronica en haar zus en Sophie, uit Indonesië.

Ook is Jose bij mij op bezoek geweest. Zij is samen met mij gekomen in Augustus met AFS. Zij woont in Parana, ongeveer 3 uur met de bus hier vandaan. Omdat haar ouders haar kwamen opzoeken en ze vanaf Rosario gingen vliegen naar Igazu was ze een paar dagen eerder naar Rosario gekomen om Rosario te verkennen. Ze sliep bij mij en we hebben een tourtje door Rosario gehouden. Helaas was het die dagen wat minder mooi weer, maar het was gezellig, en best grappig om weer naar een lange tijd Nederlands te kunnen praten.


Ook zijn er nieuwe studenten van AFS gekomen in Februari. En 2 weken geleden hadden we een bijeenkomst gehad waar wie iedereen hebben ontmoet. Op deze foto staat bijna iedereen, ook alle broers en zussen van de studenten.


Voor de rest gaat alles goed hier. Het is nu weer even wennen met school maar ik heb nog 4 maanden te gaan. De tijd is echt voorbij gevlogen! En ik probeer nog van elk moment te genieten. Ik probeer nog tango te gaan doen voordat ik weer terug ga, maar dat is helaas best moeilijk met mijn rooster. Ook ga ik waarschijnlijk naar Cordoba met Veronica en Indah. Ik probeer nu gewoon alles te kunnen doen wat ik nog kan doen. Ik ben hier namelijk maar 1 keer en als ik terug kom in Nederland begin ik ook meteen weer aan mijn opleiding. Ik ben namelijk al druk bezig met alle selecties voor de hoge scholen. Ik ben al aangenomen op de hoge hotelschool in Breda. En ik heb ook nog een selectie lopen bij de hoge hotelschool van Maastricht en Leeuwarden.

Nou dat was het weer voor deze keer! laat gerust een reactie achter!

Veel liefs,

Susannah

Reacties

Reacties

Debby

Hee Suus!
Super fijn om te lezen dat alles goed met je gaat! School zal inderdaad wel even wennen zijn na zo'n lange tijd! En gaaf dat je een certificaat wil halen, gaat je vast lukken! Heel veel succes nog op school en geniet van alle mooie momenten daar!
Liefs Debby X

Oma

Hallo Suus. Wat een leuk verhaal! Nog 4 maanden en het is weer voorbij, dus probeer maar zoveel mogelijk te genieten. Het Spaans gaat gelukkig goed. Nu nog de tango onder de knie zien te krijgen. Over 5 weken zijn we bij je niet te geloven. Ik verheug me er echt op.
Ik hoop dat je veel reacties krijgt op je blog.
Heel veel liefs van je abuela xxxxxx

Desiree

Lieve Suus, wat een mooie tijd heb je daar! Enjoy!
Dikke kus je trotse moeder!

Annet

Hoi Suus. Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. Ik blijf me verwonderen over de lange vakantie en al die stakingen. Hoe is het dan mogelijk om de lessen goed te volgen en ook nog tentamens ed te halen? Maar goed je hebt nog heel veel plannen leuk hoor. Ik heb bewondering voor je hoe en wat je allemaal doet. Nou nog een paar weken dan krijg je bezoek en kun je de fam. en mooie rondleiding geven. Wat zul je daarna uitkijken net als zij natuurlijk. Alvast een hele fijne tijd samen en succes met school en al je andere activiteiten.
Liefs Annet.

Suus

Annet,

Ja de stakingen zijn voor mij niet erg, maar voor mijn vrieninen is het wel vervelend natuurlijk! En volgende week ga ik zeker een mooie rondleiding geven!
Ik hoop dat alles goed gaat met jullie?!
Dikke kus!

vita

Hi Suus,
Hoe is het? Is het fijn om papa, dees, camille en oma weer om je heen te hebben?
Je hebt weer een leuke post geschreven! kan je goed!
Nou ik heb veel zin om je weer te zien! Ezra vroeg vorig weekend, toen we in Eerbeek waren, ook steeds waar je was!
Geniet van je bezoek uit Nederland.
liefs,
Vita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!