SusannahArgentinie.reismee.nl

Over de helft van mijn uitwisseling!

Hola a todos,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Dit komt omdat ik er geen tijd voor heb gehad en ook omdat het wat minder interessant is voor jullie. Het is namelijk elke dag hetzelfde ongeveer.

Tot 20 Januari zat ik in het andere gezin in funes. Met hun ben ik vaak naar het zwembad geweest. Maar er waren ook aardig wat regenachtige dagen. Dat was wel wat saaier, want met de bus is het toch 40 minuten naar Rosario. En bijna al mijn vriendinnen waren op vakantie in Januari. Maar heb me goed vermaakt! We zijn een keer naar de bioscoop geweest en heb veel spelletjes gespeeld en gebakken met Eugenia en Geronimo.


Ik ben wel een paar keer naar Rosario geweest toen ik in Funes was. Een keer naar het zwembad met vriendinnen. En ook een paar keer om afscheid te nemen van mijn “internationale” vrienden. 11 Januari zijn er 6 weer naar huis gegaan. 3 die hier een jaar geweest zijn en 3 die met mij gekomen waren maar hier voor een half jaar bleven. Ik heb 2 afscheids”feestjes” gehad. De eerste was van Chloe, uit Maleisië.

Ook had AFS een afscheid georganiseerd, lekker bij het zwembad.

Ook ben ik naar het busstation gegaan 11 januari om ze uit te zwaaien. Omdat de bus vertrok om 6 uur in de ochtend en ik nog in funes was en dat ongeveer 40 minuten met de bus is sliep ik bij Veronica, een Italiaans meisje, samen met Kendra, uit Amerika. We gingen films kijken tot 4 uur en om half 5 waren we op het busstation omdat wij dachten dat de bus om 5 uur weg zou gaan, niet dus haha. Maar er waren al een paar vrienden van afs die weg gingen dus konden we wat langer afscheid nemen. Het is heel raar dat ze nu weg zijn, je weet ook niet wanneer je ze weer ziet. Ik heb wel afgesproken om naar Thailand, Malaysia, Italië en Duitsland te komen om ze een keer op te zoeken, niet verkeerd toch! En ze zouden ook een keer naar nederland komen! Nu zijn we nog met 6 studenten hier in Rosario, maar eind februari komen er weer nieuwe.

20 Januari ben ik weer terug gegaan naar mijn gezin in Rosario. Zij waren weer blij om mij te zien! Ze hebben een hele fijne reis gehad in Californië. Daar was het wel aardig koud terwijl het hier heel warm was. Ongeveer elke dag 36 graden die week dat zij terug kwamen. En wat doe je dan: naar het zwembad! Bijna elke dag ga ik wel naar de club, of om te sporten of ik ga naar het zwembad.

Ook ben ik een keer naar de rivier geweest met mijn klas.

Ik ben ook een dag naar Entre Rios geweest. Dat is een andere provincie aan de andere kant van de rivier. Entre Rios betekend tussen de rivier en dat was het ook zeker! Je gaat bij Rosario de brug over om de rivier over te steken en dan rij je ongeveer nog een uur lang tussen de rivier. Moet je nagaan hoe groot de rivier is, het is ook een van de grootste rivieren ter wereld. Het leek een beetje op een moerras, overal groen en water, ook waren er heel veel vissers. Ik ging samen met Carlos, Alaia en de moeder van Carlos. Carlos moest iets afleveren in een plaatsje in Entre Rios voor zijn werk en daarna zijn we naar Victoria geweest. Een leuk plaatsje waar we vis uit de rivier hebben gegeten.

Ook had ik een verjaardag van Lina.


Als ik niet naar de club ga ga ik wat drinken met vriendinnen. Hier was ik met Alaia, Veronica en Indah. Want tussen de lunch en het avond eten heb je hier nog een maaltijd, rond een uur of 6.

En vorige week was het een dag heel regenachtig dus ik had het plan om met 2 vriendinnen naar de bioscoop te gaan. Helaas waren wij niet de enigste die die bedacht hadden. We hebben 40 minuten in de rij gestaan voor een kaartje, waren er geen kaartjes meer voor de film die wij wilde zien. Toen zijn we maar naar rockenfellers geweest om wat te gaan eten en wat te drinken!

En o ja ijs, dat wordt hier aardig veel gegeten! Je hebt hier in Rosario ook verschrikkelijk lekker ijs! En hier ga je naar een ijszaak en neem je gewoon een kilo mee voor thuis, je kan het zelfs laten bezorgen!

Gister heb ik samen met een paar kasgenoten pizza gegeten!

2 weken geleden is hockey ook weer begonnen! Op maandag en woensdag een uur hardlopen en een uur hockey en op vrijdag een uur hardlopen. Het is om 6 uur dus met deze hitte is dat niet altijd even fijn! Maar het is wel goed dat sporten met al dat eten!

En verder vermaak ik me eigenlijk wel! 1 februari was ik alweer op de helft van mijn uitwisseling, maar het voelt niet alsof ik hier al zo lang zit. 9 maart begint school weer, dus ik heb nog een maand vakantie te gaan! Met mijn Spaans gaat het ook aardig goed! Ik versta alles, maar af en toe blijft het moeilijk om echt mee te kunnen praten in een groep. Maar ik heb nog 5 maanden dus komt vast goed ;)

Nou dat was het weer, tot snel!

groetjes Susannah!

Reacties

Reacties

Debby

Lieve suus,

Fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt! En super leuk dat je van plan bent vrienden van AFS nog een keer op ze zoeken, zeker niet verkeerd nee! Geniet van je laatste maand vakantie en natuurlijk van het heerlijke ijs daar!

Liefs Deb ????????

Oma

Zo te zien een groot feest daar! Ook leuke foto's en allemaal even bruin. Wij doen het hier maar met sneeuw en een lage temperatuur. Dat wordt glibberen morgenvroeg naar de markt! Nou Suus geniet er van voor je het weet zit je hier weer in dit kikkerlandje zonder leche en empanadas. Nog 2 maanden en dan zijn we bij je. Bewaar maar wat van dat mooie weer voor ons. Ik ben (nog) niet ziek van de spuiten hoor. En doen dat Spaans. Xxxxxxx oma

Desiree

Lieve Suus,
Wat een heerlijk jaar zo voor jou! Hoe zit het met tango les???

xxx tot gauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!