SusannahArgentinie.reismee.nl

Kerst en oud&nieuw

Hola a todos,

Allereerst wil ik iedereen een gelukkig 2017 toewensen!

Laten we eens beginnen met kerst. Kerst wordt hier gevierd op 24 december. De hele familie kwam bij ons thuis eten, we waren met 12 personen. Ik had samen met Veronica en Alaia het eten en de tafel voorbereid, een kalkoen en een paar salades. Rond een uur of half 10 kwam iedereen en om half 11 gingen we eten. Een hele tafel vol met allemaal koud eten, kalkoen, kip, salades, vitello tonato, gevulde eieren en nog meer. En daarna het toetje, ik had appeltaart gebakken en dat aten we samen met ijs, ook waren er andere taarten met natuurlijk dulce de leche. Daarna om 12 uur wenste we iedereen een fijne kerst met een glaasje champagne, ook was er buiten een beetje vuurwerk. Het leek echt een beetje op oud en nieuw. En daarna was het tijd om alle cadeautjes open te maken. Ik had ook cadeautjes gekregen, 3 shirtjes, een schilderijtje en een hand creme. Om 1 uur ging ik samen met Belen, de nicht van Alaia, naar een groot feest in Funes. Ik ging samen met 2 vriendinnen en het vriendje van Belen, het feest duurde tot een uur of 7, Ik bleef daarna ook slapen bij Belen. Op eerste kerstdag was de moeder van Carlos de hele dag bij ons en aten we het eten dat nog over was van kerstavond.

Ik heb niet echt een kerst gevoel gehad. ik denk omdat het warm was, ondanks de vele regen die er was met kerst. En ook een beetje omdat het toch gek is met een ander gezin en andere gewoontes.

Op 29 december ging mijn familie op vakantie dus woensdag 28 december ben ik naar het andere gezin gegaan in Funes . Anabella en Pablo hebben 2 kinderen Geronimo ,10 en Eugenia, 8. En met hun heb ik ook nieuwjaar gevierd. Het was die dag echt verschrikkelijk warm. We zijn ook gewoon naar het zwembad geweest.. Toen het hier 8 uur was was het in Nederland al 12 uur dat was ook best raar, natuurlijk heb ik om 8 uur even gebeld. ’S avond rond een uur of 10 waren we bij de familie en hebben we met zijn alle gegeten. Weer een hele tafel vol met eten. Daarna om 12 uur wensten we iedereen gelukkig nieuwjaar en gingen we op straat een pop afsteken met bye 2016 erop. Geronimo, had een beetje vuurwerk gekocht en dat hebben we ook afgestoken. Daarna hebben we ijs gegeten en nog even buiten gezeten, daarna gingen we naar binnen naar de ventilator omdat het nog steeds zo warm was. En toen gingen we weer naar huis.

Op 1 januari gingen we om 2 uur weer naar de familie en daar hebben we de hele dag doorgebracht. We hebben geluncht en er was een zwembad dus daar hebben we gebruik van gemaakt en na el leche zijn we naar huis gegaan dus rond een uur of 7.

Maar na kerst en nieuwjaar is er nog meer gebeurt. De week voor kerst waren er heel veel afstudeer feestjes, een soort gala. Ik ben ook naar 1 geweest van mijn school. Ik ging eerst naar Lina samen met lila, we hebben pizza gegeten en daarna hebben we ons klaar gemaakt. Toen hebben we de taxi gepakt en hebben we nog andere vrienden opgehaald en zijn we naar fisherton gegaan, een dorpje dichtbij. Het begon voor ons om 1 uur. Daarvoor is een dinner met de familie en de geslaagde. Het was op een hele mooie plek en het was heel gezellig. Het is wel anders dan het gala in Nederland, minder formeel en het begint en eindigt later. Het was namelijk af rond een uur of 5.

Ook ben ik 26 december naar het vliegveld gegaan om Sara, een Italiaanse exchange student, uit te zwaaien. Zij ging alweer naar huis. Donderdag 22 december hadden we met de klas ook een afscheid voor haar in een huis van een klasgenoot. We hebben gezwommen en in de avond samen gegeten.

Op dit moment regent het heel veel hier. Gister stond heel rosario blank door al de regen, gelukkig ben ik nu in Funes en hier is was minder regen gevallen.

Nou dat was het weer voor deze keer!

liefs Susannah!

Reacties

Reacties

Guus

Suus, weer een mooi verhaal, toch gek dat we kerst en nieuwjaar vieren zonder jouw.

Desiree

Lieve Suus,

Zo te horen bestaat je Argentijnse leven uit veel feestjes!
Wel fijn dat je zo veel vrienden hebt gemaakt!

Wij hebben je enorm gemist met de feestdagen, Camille heeft nu het kerst dessert gemaakt....... kant en klaar van de Hanos ;-)

Fijn om te lezen dat je het ook naar je zin hebt in Funes.

xxx Mama

Annet

Hey Susannah. Voor jou allereerst een gelukkig 2017. Het is zeker een voortzetting van een leerzaam bijzonder jaar in Argentinië. Je hebt weer een mooi verhaal geschreven. Wat wordt er veel gegeten en gefeest. Zo te lezen heb je het in dit nieuwe gezin ook naar je zin gelukkig. Het lijkt me ook best raar om zo kerst en oud en nieuw te vieren. Ook voor Guus,Dees en Camille. Gelukkig zijn er veel andere mogelijkheden om contact te hebben. Het is hier nu best koud en er is code oranje afgegeven vanwege extreme gladheid. Das ook niet alles. Gerard en ik zijn nog een weekje naar Oostenrijk geweest. Zon en sneeuw gehad zoals het hoort. Nou Susannah tot een volgend verhaal. Dan zal de vakantie toch ook wel voorbij zijn? Of duurt het langer dan 6 weken zoals bij ons. Heel vee liefs van Gerard en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!