SusannahArgentinie.reismee.nl

4 maanden in Argentinie

Hallo iedereen,

Vandaag zit ik alweer 4 maanden in Argentinië. Hier heb ik nu zomervakantie en deze is nu alweer een paar weken bezig. De tijd gaat eigenlijk best snel. Ik heb aardig veel te doen gelukkig, dus ik verveel me niet zo veel. Je kan natuurlijk niet op elk moment van de dag iets te doen hebben, maar dat is normaal. Wanneer ik in Nederland vakantie heb is het soms ook saai. Ik probeer elke dag wel iets te doen, en dat lukt ook gelukkig.Of met vriendinnen van school, of met de andere afs studenten, of met alaia of met de familie. Vaak doen we wat in de namiddag rond een uur of 3/4. Als het echt warm is ongeveer 36 graden zie je niemand tussen 2 en 7, het is dan gewoon te warm om over straat te lopen. De mensen zijn dan thuis of liggen aan het water. Gelukkig op de club waar ik sport hebben ze een zwembad waar ik vaak naar toe ga. Ook hebben ze hier een strand waar ik al een paar keer naartoe geweest ben met de andere afs studenten, alleen zwemmen in de rivier doe ik niet haha, alleen als ik naar het isla ga. Verder ga ik soms ook de stad in om wat te drinken of te eten of om naar de bioscoop te gaan in de avond. Ook heeft een vriendin een huis in Funes met een zwembad daar ben ik ook al een keer naar toe geweest met een aantal vriendinnen .

Ook was er op de club waar ik sport een concert voor synchroon zwemmen. Ze hadden er een hele show gemaakt, wat wel mooi om te zien. 2 meiden, een tweeling, ze zijn ook naar de olympische spelen geweest.

vrijdag was een eindejaarsfeest van de hockey, je zat met je team en we kregen allemaal hapjes en daarna was er een bandje die optrad. Alleen was er dichtbij ik denk 2 straten verderop ineens een explosie en direct daarna viel de stroom uit in een groot deel van de stad, bleek dat een elektriciteitshuisje ontploft was. Eerst viel de stroom 5 minuten uit en daarna nog eens 30 minuten. Ik schrok toen best erg maar gelukkig wisten we al snel wat er aan de hand was.

Zaterdag hadden we een feestje in het Baskische centrum, een eindejaars asado. Ook kwam de olentzero, dat is de Baskische kerstman die ziet er toch heel anders uit dan onze kerstman hij had namelijk een bloesje aan met een baret en hij had geen baard. Hij kwam de kleine kinderen een cadeautje geven, zo leer je nog eens culturen kennen haha .

Ook had ik 2 weken geleden een kamp met AFS. Het was op een camping in Puerto San Martin, een dorpje ongeveer een uur met de bus hier vandaan. We sliepen in een grote ruimte met stapelbedden, maar geen stapelbedden met 2 bedden nee met 3 bedden op elkaar. Het was ook niet echt bepaalt schoon. Het was bloedheet maar ben toch maar in een slaapzak gaan liggen zeg maar. Gelukkig was er wel een prima zwembad waar wij gebruik van konden maken. Verder hadden we wel veel oriëntatie. wij werden verdeeld in 2 groepen, 1 die weg gaat in januari en een die weg gaat in juli. voor de groep die weg gaat in januari was het een beetje een eind kamp, ze hadden ook een “huil” sessie met de vrijwilligers. voor ons was het een beetje saai die oriëntaties maar we hebben het wel gezellig gemaakt. we hebben ook tortas fritas gemaakt, is eigenlijk gewoon bloem en water gefrituurd en dat eet je dan met suiker of dulce de leche, heel makkelijk en ook best lekker.

Volgende week is het Kerst, ik moet wel zeggen dat ik totaal geen kerstgevoel heb, we hebben wel een kerstboom staan maar op straat is het allemaal minder versierd en het is natuurlijk warm en tot lang licht. kerst wordt hier gevierd op 24 december, de familie komt hier eten en om 12 uur maak je dan de cadeautjes open en dan gaat het door tot een uur of 3 hebben ze me verteld, ook kennen ze geen 2de kerstdag. Ben benieuwd hoe kerst hier gaat worden.

Nou dat was het weer voor deze keer, alvast een hele fijne kerst iedereen!!

liefs Susannah

Reacties

Reacties

Desiree

Als ik het zo een beetje lees, heb je het wel naar je zin in Argentinië!

Lekker van genieten.....

Debby

Fijn dat je het daar naar je zin hebt suus! Jij ook een fijne kerst XX

RIET

Susannah,
Leuk verhaal en ik geloof dat je het aardig naar je zin hebt.Dank je wel voor de mooie verjaardagskaart.
Hij was op tijd. Wensen je nogmaals fijne kerst en een goed nieuwjaar.
Liefs en xxxxxxxxxxxx
Riet

Petra

Leuk om je verhalen te lezen! We wensen je een gelukkig en gezond 2017 toe! Geniet ervan. Liefs,Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!